Últimas Actualizaciones del Evento

Llançà- Requesens

Posted on Actualizado enn

Ruta sense complicacions tècniques, fins i tot amb pluja ja que el terreny és bastant pedregós i granit descompost. Sortim de Llançà per carretera en direcció a França, un cop hem passat Port Bou i després de l’antic control fronterer, a la corba immediata, agafem la pista que surt davant nostre.
Aquesta pista te circulació restringida de l’1 de juliol al 15 de setembre, coincidint amb l’época de màxim risc d’incendi. Tornem a saltar a la part catalana pel coll de Banyuls. Despres de passar pel Mas Pils tornem a enfila-nos per pujar cap a Requesens, en un moment donat passem per zona militar, peró si les portes no estan tancades podem accedir.
L’objectiu principal d’aquesta ruta és que pot ser una alternativa de inici de la travessa dels Pirineus per evitar les pistes tancades a Sant Quirze de Colera i les pistes més exposades de la zona militar a Espolla.

Comentaris

Volta per l’Alt Urgell

Track >>>>

Aquest final d’agost hem anat a fer una volta per l’Alt Urgell i amb uns punts molt concrets i assequibles:

• Pujar al Pic Negre
  • Veure la vw T-1        Si en voleu saber l’história   >>>>

• La Vall de Tor

• Santa Magdalena

• Sant Joan de l’Erm

• Pujar a la Torreta de l’Orri

• Les Pedreres dels Manairons

I com a objectiu sobrevingut podria fer esment de la «recuperació» d’una pista que varem poder comprovar que s’està perdent i te el seu interès, la que va des de Fígols (poblet prop de Organyà) a l’Alzina d’Alinyà passant per Forn i Caferna, aquesta pista encara està practicable sense massa dificultat, però si no s’utilitza s’acabarà perdent.

En conjunt aquesta ruta no te cap dificultat i les pistes estan en molt bon estat, tret de les ascensions als dos pics, el Pic Negre i la Torreta de l’Orri, però com que es pugem i baixen pel mateix camí, es poden deixar de fer si no es vol assumir aquesta dificultat, també hi inclourem la pista que va de Fígols a l’Alzina d’Alinyà, al final del recorregut. En cap cas estic parlant de dificultats extremes, però si que hem de tenir en compte que no estan en consonància amb la resta de la ruta.

Alps 2018

Posted on

Aquest estiu hem tornat als Alps, un altre cop, per fer unes pistes que ens havien quedat pendents el 2016. La AVML, la Via del Sale i el Tunnel du Parpaillon, aquestes les varem anar fent en sentit nord i per tornar a baixar cap al sud en varem fer dues més que ja haviem recorregut el 2016, La Strada dell’Assietta i la Strada dei Canonni, aquets última en sentit contrari. Una combinació de pistes molt recomanable.

Us deixo una foto del google earth per fer-vos una idea

Aquí teniu l’enllaç a aquest mateix blog on trobareu tota la informació  >>>>

De Tolva a Alòs de Balaguer, o el que ès el mateix de Benavarre a Artesa de Segre.

Accadir al track  >>>>

Aquests mésos d’abril i maig, en dos dies de diferents caps de setmana hem fet aquesta ruta que és un complement ideal de la que haviem fet l’any passat “La travessa del Monsec

Si ajuntem aquestes dues rutes obtenim una volta molt interessant de tots tres Montsecs, (el de d’Estall, el d’Ares i el de Rúbies), amb una més que interessant incursió a la Serra del Sis al nord d’aquestes serres i a tocar del Turbón.

Aquesta ruta (ni tampoc la anterior) tenen cap dificultat però si que tenen unes espectaculars vistes i punts d’interes per no ens podem perdre. És ideal per fer en un pont llarg, podem destinar-hi perfectament cinc dies.

Cal dir que la intenció original no era aquest recorregut exactament, però una esllavisada de roques a la pista que va de Tercui a Claramunt ens va obligar a buscar una alternativa que varem trobar més al nord per Pont d’Orrit i Esplugafreda i que per cert és molt i molt interessant.

Sabent això es pot escurçar una mica la ruta si, un cop passat Cajigar, aproximadament a uns 4,5 Km, agafem la pista, que pel Serrat del Solà, surt a la carretera N-230 uns 3,5 km al sud de Pont d’Orrit. Però hem de tenir en compte que si fem això no passarem per Montañana, un poble molt ben conservat i amb un aire medieval encantador.

Espero que us agradi i no dubteu a fer la volta complerta.

Una volta pel sud d’Aragó

Accedir al track   >>>>

Aquesta ruta que proposo avui l’hem realitzat durant la última setmana de març de 2018,és per això que en alguns punts del recorregut encara hi havia una mica de neu però que no va impedir que poguéssim passar. És una recorregut en general fàcil amb algun pas, molt puntual, amb alguna dificultat però res que sigui extrem.

Per la serra de Valdelinares

Són gairebé vuit-cents quilòmetres per pistes en bon estat i amb una gran varietat de paisatges, voldria destacar que passem per grans boscos de sabines, ja que aquest tipus de bosc està en perill de desaparèixer, i també la gran quantitat de cabirols que hem vist.

Comencem des del poble de El Boixar encara a la comarca del Baix Maestrat a Castelló, aviat passem a la comarca del Matarranya ja a Terol,

Peñas del Masmut

gairebé tot el recorregut continua per aquesta província, excepte una entrada a Guadalajara passant per Molina de Aragón i per la «Hoz del Rio Gallo» on és molt recomanable la pujada als miradors, des de el Santuari de la Virgen de la Hoz, (curta excursió d’aproximadament mitja hora),

Miradors del la Hoz del Rio Gallo

i al final que acabem a la provincia de Zaragossa.

També és recomanable la visita que es pot fer al nucli urbà de Rubielos de Mora, i el Castell Palau del Papa Luna a Illueca ja cap al final.

Altres fotos del recorregut…

Boca del Infierno
Pino escobón

Los Amanaderos de Riodeva
Barranc de Barrachina
El Hoyón

Alcañiz – Alcaine – Alcorisa

Posted on

Track >>>>

Aquesta és una ruta fàcil que es pot fer amb SUV i que discorre per pistes amples i generalment, en bon estat, tan sols hi ha dos trams més «bruts» ja que són dos passos per camins que gairebé estan perduts i s’han tancat per la vegetació, però en cap cas són difícils, tan sols perilla l’estat de la pintura.

Sempre que rutegem per Terol, ens sorprenem la riquesa geològica que podem observar i especialment en aquesta ruta que proposo ara, on ens movem per una antiga zona minera i una zona amb molts llocs on podem observar fòssils i restes de dinosaures i icnites (que són petjades fossilitzades de dinosaures). Si disposem de dos dies podem emprar-los en veure els punts d’interes que hem marcat al track i altres que hi queden prop.

Podríem fer una llista

Geològics i paleontològics

• Icnites a Ariño, a tocar de la carretera que travessa el poble
  • Sima de San Pedro, impressionant forat format per l’enfonsament del sostre d’una cavitat.
    • 108 m de profunditat des del punt més alt
    • boca entre 65 -75 metres de diàmetre
    • 560.000 m3
  • Museu de Paleontologia de Josa, a pocs quilòmetres de Alcaine

Urbans i religiosos

• Alcaine, petit poble situat dalt d’un cingle, molt recomanable donar un tomb pels seus carrers
  • Monasterio de Nuestra Señora del Olivar, si en teniu l’oportunitat val la pena visitar-lo. Disposa d’hostatgeria.

I amb una mica de sort podrem veure cabirols

Ramat de cabirols

Alcaine

Folgueroles – Arbúcies

Posted on Actualizado enn

Aquest diumenge passat (25/02/2018) hem fet una ruta per la comarca de La Selva, tot i que comencem a Osona la gran majoria del recorregut és per La Selva. La Ruta en si mateixa ja és prou atractiva, ja que passem per gran boscos d’avets i també cap al final del recorregut boscos de alzines sureres. Però per aportar un altre al·licient visitarem quatre arbres catalogats com a monumentals

• L’Alzina de la Coma
  • El Roure de Ca n’Iglésies
  • L’arbre de la Llibertat
  • El Càdec de Boixans

A tots s’hi arriba prop amb el 4×4, sense cap dificultat, en el cas del roure farem una petita caminada de mitja hora per anar i tornar.

Tot el recorregut és fàcil per pistes en bon estat, tan sols algun petit tram estan una mica més trencades, però sense cap dificultat per un 4X4 o SUV, no varem haver d’utilitzar la reductora en cap cas. Podeu trobar el trak aquí

Perspectiva del recorregut

Us deixo unes fotos

Pont de Malafogassa
Alzina de la Coma
Roure de Ca n’Iglésies amb els seus impressionants 38 m d’alçada
Restes de neu
Ermita de Santa Creu d’Horta
Arbre de la Llibertat, és un plàtan que hi ha a la plaça de la Vila d’Arbúcies
Càdec de Boixaus, a la casa rural del mateix nom, cal demanar permís per entrar al jardí